Início > Notícias > New visions for linking literature and mathematics

New visions for linking literature and mathematics

National Council of Teachers Mathematics

Whitin, D. J., & Whitin, P. (2004). New visions for linking literature and mathematics. Reston: National Council of Teachers Mathematics.

"The authors of this book offer teachers of grades K-6 a wealth of ideas for integrating literature and mathematics, including specific criteria for evaluating mathematics-related books; practical discussions about books and strategies for introducing them to children; a close look at problem posing and book pairs as effective strategies for engaging all students; explicit connections made to mathematics and English language arts standards; sidebars of extension activities and text sets; and an annotated list of the best mathematics-related literature available. Each chapter discusses a range of books and classroom applications to show how teachers can integrate such books into the curriculum to meet school objectives in language arts and mathematics."