|
|
The Sociology of Communication
Scholar Year: 2014/2015 - 2S
| Code: |
CS20003 |
|
Acronym: |
SCOM |
| Scientific Fields: |
Ciências Sociais |
Instance: 2014/2015 - 2S
Courses
| Acronym |
N. of students |
Study Plan |
Curricular year |
ECTS |
Contact hours |
Total Time |
| CS |
47 |
Study Plan |
2º |
5,0 |
60 |
135,0 |
Teaching - Responsibilities| Teacher | Responsability |
|---|
| Fernando Miguel de Matos Vasconcelos Almeida | Head |
|
Teaching language
Portuguese
Aims
Contents
Bibliography
Bibliografia:
CARDOSO, Gustavo (et al) A Sociedade em Rede em Portugal. Porto: Campo das Letras, 2005, 342 p.
ESTEVES, João Pissarra – Sociologia da Comunicação. Lisboa: Fundação Calouste Gulbenkian, 2011, 522 p.
ESTEVES, João Pissarra (Org.) Comunicação e Sociedade. Lisboa: Livros Horizonte, 2002. 159 p.
JHALLY, Sut Os códigos da publicidade. Porto: Edições Asa, 1995. 286 p.
LUHMANN, Niklas A improbabilidade da comunicação. Lisboa: Vega, 1992. 155 p.
McLUHAN, Marshall La Galaxie Gutemberg. Paris: Mame, 1967.
NEVEU, Érik Sociologia do Jornalismo. Porto: Porto Editora, 2006. 143 p.
RIEFFEL, Rémy Sociologia dos Media. Porto: Porto Editora, 2006. 238 p.
WOLF, Mauro Teorias da Comunicação. Lisboa: Edit. Presença, 1987. 247 p.
WOLTON, Dominique Elogio do grande público: Uma teoria crítica da televisão. Porto: Edições Asa, 1994. 367 p.
|
|