Esta Página em Português  

Go to: Main Menu, Content, Options, Login.

Contextual Help  
home
Start > Programmes > Disciplinas > CS20003
Authentication





Esqueceu a sua senha de acesso?

The Sociology of Communication

Scholar Year: 2014/2015 - 2S

Code: CS20003    Acronym: SCOM
Scientific Fields: Ciências Sociais

Instance: 2014/2015 - 2S

Responsible unit: Social Sciences and Education

Courses

Acronym N. of students Study Plan Curricular year ECTS Contact hours Total Time
CS 47 Study Plan 5,0 60 135,0

Teaching - Hours

Contact hours: 4

Type Teacher Classes Hours
Contact hours Totals 1 4,00
Fernando Almeida   4,00


Teaching - Responsibilities

TeacherResponsability
Fernando Miguel de Matos Vasconcelos AlmeidaHead

Teaching weeks: 15

Teaching language

Portuguese

Aims

Contents


Bibliography

Bibliografia:
CARDOSO, Gustavo (et al) ­ A Sociedade em Rede em Portugal. Porto: Campo das Letras, 2005, 342 p.
ESTEVES, João Pissarra – Sociologia da Comunicação. Lisboa: Fundação Calouste Gulbenkian, 2011, 522 p.
ESTEVES, João Pissarra (Org.)­ Comunicação e Sociedade. Lisboa: Livros Horizonte, 2002. 159 p.
JHALLY, Sut ­ Os códigos da publicidade. Porto: Edições Asa, 1995. 286 p.
LUHMANN, Niklas ­ A improbabilidade da comunicação. Lisboa: Vega, 1992. 155 p.
McLUHAN, Marshall ­ La Galaxie Gutemberg. Paris: Mame, 1967.
NEVEU, Érik ­ Sociologia do Jornalismo. Porto: Porto Editora, 2006. 143 p.
RIEFFEL, Rémy ­ Sociologia dos Media. Porto: Porto Editora, 2006. 238 p.
WOLF, Mauro ­ Teorias da Comunicação. Lisboa: Edit. Presença, 1987. 247 p.
WOLTON, Dominique ­ Elogio do grande público: Uma teoria crítica da televisão. Porto: Edições Asa, 1994. 367 p.

Options
Página gerada em: 2025-12-07 às 09:17:00