Esta Página em Português  

Go to: Main Menu, Content, Options, Login.

Contextual Help  
home
Start > Programmes > Disciplinas > LGP10002
Main Menu
Authentication





Esqueceu a sua senha de acesso?

Interpersonal Relations and Group Management

Scholar Year: 2015/2016 - 2S

Code: LGP10002    Acronym: RIGG
Scientific Fields: Ciências Sociais

Instance: 2015/2016 - 2S

Responsible unit: Social Sciences and Education

Courses

Acronym N. of students Study Plan Curricular year ECTS Contact hours Total Time
LGP 8 Study Plan 5,0 60 135,0

Teaching - Hours

Contact hours: 4

Type Teacher Classes Hours
Contact hours Totals 1 4,00
Ana Moura   4,00


Teaching - Responsibilities

TeacherResponsability
Ana Francisca da Silva MouraHead

Teaching weeks: 15

Teaching language

Portuguese

Aims

Contents


Bibliography

Adler, R. & Towne, N. (1991). Communication et interactions : la psychologie des relations humaines. Montréal : Études Vivantes.
Barbosa, L. (1995). Trabalho e dinâmica dos pequenos grupos. Porto: Afrontamento.
Brawley, L. R. & Martin, K. A. (1995). The interface between social and sport psychology. The Sport Psychologist, Vol 9(4), 469-497.
Carreira, F. (2011). A arte de bem comunicar no século XXI. Lisboa: Edições Sílabo.
Castanyer, O. (2005). A assertividade: Expressão de uma auto-estima saudável.
Coimbra: Tenacitas.
Fachada, M. Odete (2000). Psicologia das relações interpessoais. Lisboa: Rumo.
Ferreira, J.; Neves, J. & Caetano, A. (2001). Manual de Psicossociologia das Organizações. Lisboa: McGraw-Hill.
Forsyth, D. R. (1999). Group dynamics. Belmont: Wadswort Publishing Company.
Freire, M. S. (1999). Comunicação, Comportamento Humano e Empresa. Portalegre: Escola Superior de Tecnologia e Gestão – Instituto Politécnico de Portalegre.
Garcia Marques, T. & Garcia Marques, T (2003). Estereótipos e a sua Influência no processamento da informação. Lisboa: ISPA.
Hopson, B. & Scally, M. (1989). Lifeskills teaching programmes. Leeds : Lifeskills association.
Nascimento, Inês (2003). A dimensão interpessoal do conflito na escola. In M.E. Costa (Org.), Gestão de conflitos na escola (192-255). Lisboa: Universidade Aberta.
Neto, F. (2000). Psicologia Social – Volume II. Lisboa: Universidade Aberta.
Poirier, et al (1995). Histórias de vida. Oeiras: Celta.
Tajfel, H. (1983). Grupos Humanos e categorias sociais. Lisboa: Livros Horizonte.
Torkildsen, G. (1999). Leisure and recreation management. London: Spon.
Vala, J. & Monteiro, M. B. (orgs.) (2004). Psicologia Social. Lisboa: Fundação Calouste Gulbenkian.
Vala, J.; Monteiro, M. B.; Lima, L. & Caetano, A (1995). Psicologia Social das Organizações. Oeiras: Celta.
Watzlawick, P.; Beavin, J. & Jackson, D. (1967). Pragmática da Comunicação Humana. São Paulo: Editora Cultrix.

Options
Página gerada em: 2024-04-28 às 05:40:54