Esta Página em Português  

Go to: Main Menu, Content, Options, Login.

Contextual Help  
home
Start > Programmes > Disciplinas > PG_EE08
Main Menu
Authentication





Esqueceu a sua senha de acesso?

Arts and Inclusion

Scholar Year: 2019/2020 - 2S

Code: PG_EE08    Acronym: AINC
Section/Department: Arts

Courses

Acronym N. of students Study Plan Curricular year ECTS Contact hours Total Time
PG_EE 10 4,0 15

Teaching weeks: 15

Head

TeacherResponsability
António Ângelo de Jesus Ferreira de VasconcelosHead

Weekly workload

Hours/week T TP P PL L TC E OT OT/PL TPL O S
Type of classes

Lectures

Type Teacher Classes Hours
Contact hours Totals 1 1,00
Carlos Barreto Xavier   1,00

Teaching language

Portuguese

Aims

Contents


Bibliography

Almeida, J. C. R. (1998). Um olhar musical pelos resíduos. Lisboa: Instituto dos Resíduos. Burnard, P. (2013). Musical Creativities in Practice. Oxford: University Press.
Craft. A. et al. (2004). Criatividade e educação. Lisboa: Associação Educativa para o Desenvolvimento da Criatividade.
Crutchfield, S. & Epstein, M. (2000). Points of Contact: Disability, Art, and Culture. Michigan: University of Michigan.
Csikszentmihalyi M. (1996). Creativity: Flow and the psychology of discovery and invention, New York: HarperCollins.
Fleming, M. (2012). The Arts in Education: An Introduction to Aesthetics, Theory and Pedagogy. London: Routledge.
Fumoto, H., Robson, S., Greenfield, S. & Hargreaves, D. J. (2012). Young Children's Creative Thinking. London: Sage Publications.
Griffiths, F. (Ed.) (2010). Supporting Children’s Creativity through Music, Dance, Drama and Art. Creative Conversations in Early Years. London: Routledge.
Guedes, T. (2000). Criatividade precisa-se. Na poesia, na narrativa e na área de Projecto. Lisboa: Caminho.
Hammel, A. & Hourigan, R. (2011). Teaching Music to Students with Special Needs: A Label-Free Approach.
Oxford: Oxford University Press.
Hodkinson, A. & Vickerman, P. (2009). Key Issues in Special Educational Needs and Inclusion. London: Sage Publications.
Kuppers, P. (2013). Disability and Contemporary Performance: Bodies on the Edge. London: Routledge. Menéres, M. A. (1993). O que é imaginação. Lisboa: Difusão Cultural.
Monteiro, G. (2003). O Professor, o Corpo e a Voz. Conhecer, Praticar, Desenvolver. Porto: Edições Asa. Novelly, M. C. (1994). Jogos Teatrais para grupos e sala de aula. São Paulo: Papirus Editora
Rodari, G. (1993). Gramática da fantasia. Introdução à arte de inventar histórias. Lisboa: Caminho.
Santos, F. M. & Serra, E. (2007). Quero ser escritor. Manual de escrita criativa para todas as idades. Lisboa: Oficina do Livro.
Sternberg, R. J. (Ed.) (2004). Handbook of Creativity. Cambridge: Cambridge University Press.
Tavares, G. M. (2013). Atlas do Corpo e da Imaginação. Teoria. Fragmentos e Imagens. Lisboa: Editorial Caminho.
Thomas, K. & Chan, J. (Ed.) (2013). Handbook of Research Creativity. Cheltenham: Edward Elgar Publishing Limited.

Options
Página gerada em: 2024-05-01 às 18:41:36