|
Sports Economics and Marketing
Scholar Year: 2014/2015 - 1S
Code: |
DESP30012 |
|
Acronym: |
EMD |
Scientific Fields: |
Ciências do desporto |
Instance: 2014/2015 - 1S
Courses
Acronym |
N. of students |
Study Plan |
Curricular year |
ECTS |
Contact hours |
Total Time |
DESP |
36 |
Study Plan |
3º |
6,0 |
72 |
162,0 |
Teaching - ResponsibilitiesTeacher | Responsability |
---|
Paulo Alexandre Correia Nunes | Head |
|
Teaching language
Portuguese
Aims
Contents
Bibliography
Bibliografia:
Eilglier, P., Langerard, E., (1998): Servunction, A Gestão Marketing de Empresas de Serviços, Mc Graw-Hill.
Lendrevie, J.; Lindon, D.; Dionísio, P.; Rodrigues, V. (2004). Mercator XXI– Teoria e Prática do Marketing. 10ª edição. Lisboa: Publicações Dom Quixote.
Mullin, B.; Hardy, S.; Sutton, W. (2004) Marketing Esportivo. 2ª Edição. S. Paulo: Editora Artmed
Albrecht, K., Bradford, L., (1992): Serviços com Qualidade, A Vantagem Competitiva, Makron Books
Mintzberg, H., (1995): Estrutura e Dinâmica das Organizações, Col. Gestão e Inovação, Publicações Dom Quixote
Correia A.; Costa, C.; Mamede, P.; Sacavém, A. (2000). Serviços de Qualidade no Desporto: Piscinas, Polidesportivos e Ginásios. Manual do Ciclo de Acções de Formação. Lisboa: Centro de Estudos e Formação Desportiva, Secretaria de Estado do Desporto.
|
|