Esta Página em Português  

Go to: Main Menu, Content, Options, Login.

Contextual Help  
home
Start > Programmes > Disciplinas > DESP20017
Authentication





Esqueceu a sua senha de acesso?

Sport Pedagogy

Scholar Year: 2014/2015 - 2S

Code: DESP20017    Acronym: PD
Scientific Fields: Ciências do desporto

Instance: 2014/2015 - 2S

Responsible unit: Science and Technology

Courses

Acronym N. of students Study Plan Curricular year ECTS Contact hours Total Time
DESP 9 Study Plan 6,0 72 162,0

Teaching - Hours

Contact hours: 4,8

Type Teacher Classes Hours
Contact hours Totals 1 4,80


Teaching - Responsibilities

TeacherResponsability
Mário André da Cunha EspadaHead

Teaching weeks: 15

Teaching language

Portuguese

Aims

Contents


Bibliography

Bibliografia Principal:
Alves, R. (1998), Análise das Expectativas e do Comportamento do Treinador em Competição. Tese de Mestrado não publicada. Universidade Técnica de Lisboa. Faculdade de Motricidade Humana. Cruz Quebrada.
American Council on Exercise (2000). Group fitness instructor manual – ACE’S guide for fitness professionals. San Diego, CA: American Council on Exercise.
Clement, A.; Hartman, B. (1994). The Teaching of Physical Skills. Brown & Benchmark Publishers.
Catita, L. & Rodrigues, J. (2002). The Influence of Coach’s Behaviour in The Perception of Young Athletes in Judo, in M. Koskolou, N. Geladas, V. Klissouras (Eds.). 7th Annual Congress of the European College of Sport Sciences Proceedings, vol. 2, pp. 1025, Athens, Greece.
Catita, L. & Rodrigues, J. (2003). The Psychological Intervention as an Effective Instrument for a Different Behaviour of Coaches, in Reinhard Stelter (Eds.). XI European Congress of Sport Psychology Proceedings, pp.40, Copehagen, Denmark.
Metzler, M. (1993). Instructional Supervision for Physical Education. Champaign: Human Kinetics Publishers.
Piéron, M. (1992). Pedagogie des activités physiques e du sport. Education Revue EPS.
Piéron, M. (1996). Formação de Professores. Aquisição de Técnicas de Ensino e Supervisão Pedagógica. Lisboa: Serviço de Edições FMH.
Piéron, M. (1999). Para una enseñanza eficaz de las actividades físico-deportivas. Barcelona: INDE Publicaciones.
Rodrigues, J. (1997), Os treinadores de sucesso, Edições FMH, Lisboa: FMH-UTL.
Rosado, A. (1997). Breve reflexão sobre a “Pedagogia do Desporto”. In P. Sarmento, A. Leça-Veiga, A. Rosado, J. Rodrigues, L. Moreira & V. Ferreira (Eds.) Pedagogia do Desporto – Estudos 1, 2, 3, (pp 139-141). Lisboa: Serviço de Edições FMH.
Sarmento, P.; Veiga, A. L.; Rosado, A.; Rodrigues, J. & Ferreira, V. (1998). Pedagogia do Desporto. Instrumentos de Observação Sistemática da Educação Física e Desporto. Lisboa: Serviço de Edições FMH.
Siedentop, D. (1983). Developing Teaching Skills in Physical Education. Palo Alto: Human Kinetics Publishers.
Martens, R. (2009) Successful Coaching. Human Kinetics. IL
Rink J. (1998). Teaching Physical Education for Learning. (3ª Ed). McGraw-Hill.
Sancho M. (1997). Planificacion Deportiva: Teoria Y Pratica. (2ª Ed). Inde Publicaciones.
Weinberg, R. & Gould, D. (2010). Foundations of Sport and Exercise Psychology. Human Kinetics. IL

Options
Página gerada em: 2025-05-10 às 09:49:44