Esta Página em Português  

Go to: Main Menu, Content, Options, Login.

Contextual Help  
home
Start > Programmes > Disciplinas > AIS10005
Main Menu
Authentication





Esqueceu a sua senha de acesso?

Models and Methods (1) - Social Action

Scholar Year: 2013/2014 - 2S

Code: AIS10005    Acronym: MMA I
Scientific Fields: Pedagogia

Instance: 2013/2014 - 2S

Responsible unit: Social Sciences and Education

Courses

Acronym N. of students Study Plan Curricular year ECTS Contact hours Total Time
ANIM 30 Study Plan 5,0 60 135,0

Teaching - Hours

Contact hours: 4

Type Teacher Classes Hours
Contact hours Totals 1 4,00
Luísa Ramos de Carvalho   4,00


Teaching - Responsibilities

TeacherResponsability
Luísa Manuela da Costa Ramos de CarvalhoHead

Teaching weeks: 15

Teaching language

Portuguese

Aims

Contents


Bibliography

Bibliografia:
ANDER EGG, E. (1999) O Léxico do Animador. Lisboa: ANASC
BENTO, António. (2003). Teatro e Animação: Outros Percursos de Desenvolvimento sociocultural no Alto Alentejo. Lisboa: Colibri
CANÁRIO, Rui (1999). Educação de Adultos: Um campo e uma problemática. Lisboa: Educa
COSTA, Manuel Silva (1991). Autarquias Locais e Desenvolvimento. Porto: Edições Afrontamento.
D’ESPINEY E CANÁRIO (coord). (1994). Uma Escola em Mudança com a Comunidade . Lisboa: IIE
LANÇA, Rui. (2003). Animação Desportiva e Tempos Livres.: Perspectivas de Organização. Lisboa: Caminho
LOPES, João Teixeira (1993). Animação no Espaço Escolar Urbano- um estudo sobre políticas autárquicas de Animação Socioculturas. Sociologia, p.p.73-90
LOPES, João Teixeira (2000). A CIDADE E A Cultura: Um Estudo sobre práticas Culturais Urbanas. Porto: Edições Afrontamento

SILVA, Augusto Santos (2000). Cultura e Desenvolvimento: Estudos sobre a Relação entre o Ser e o Agir. Oeiras: Celta Editora
TRILLA, Jaume (2004) (coord.). Animação Sociocultural: teorias, programas e âmbitos. Lisboa: Instituto Piaget.

Outros:
O estatuto do Animador Sociocultural: uma proposta da ANASC
(http://anasc.no.sapo.pt/estatuto%20do%20ASC.htm)

Options
Página gerada em: 2024-05-11 às 13:02:28