| 
 | 
                
                
                
Research Seminar and Communication Project
Scholar Year: 2019/2020 - 1S
| Code: | 
CS30025 | 
   | 
Acronym: | 
SIPC | 
 
| Scientific Fields: | 
Ciências Sociais, Ciências da Comunicação | 
 
 
Courses
| Acronym | 
N. of students | 
Study Plan | 
Curricular year | 
ECTS | 
Contact hours | 
Total Time | 
 
| CS | 
30 | 
Study Plan | 
3º | 
  6,0 | 
72 | 
 162,0 | 
 
  
Teaching language
Portuguese 
Intended learning outcomes (Knowledges, skills and competencies to be developed by the students)
IN UPDATE 
Contents
Software
Mendeley
 
 
Assement and Attendance registers
| Description | 
Type | 
Tempo (horas) | 
End Date | 
 
| Attendance (estimated) | 
 Classes  | 
0 | 
 | 
 
|   | 
Total: | 
0 | 
 
 
Bibliography
Bibliografia complementar a ser fornecida em sede de sessão presencial.
 Albarello, L., Digneffe, F., Hiernaux, J.-P., Maroy, C., Ruquoy, D., & Saint-Georges, P. de. (1997). Práticas e métodos de investigação em Ciências Sociais. Lisboa: Gradiva.
 Amado, J. (2014). Manual de investigação qualitativa em Educação. Coimbra: Imprensa da Universidade de Coimbra. Retrieved from https://digitalis.uc.pt/pt-pt/livro/manual_de_investigação_qualitativa_em_educação
 Bell, J. (1997). Como realizar um projecto de investigação. Gradiva.
 Coutinho, C. P. (2011). Metodologia de investigação em Ciências Sociais e Humanas: teoria e prática. Porto: Almedina.
 Hennessy, B. (2002). Writing an essay: simple techniques to transform your corsework and examinations. Oxford: How to Book.
 Manguel, A. (2020). Ler imagens: Em que pensamos quando olhamos para arte. Lisboa: Ed. 70.
 Morris, D. (2020). Poses: Linguagem corporal na arte. Lisboa: Bizâncio.
 Pádua, E. (2000). Metodologias da pesquisa: abordagem teórico-prática (6th ed.). Campinas S.P. (Brasil): Papirus Editora.
 Schwabish, J. (2017). Better presentations: a Guide for scholars, researchers and wonks. New York: Columbia University Press.
 Sousa, M. J., & Baptista, C. S. (2011). Como fazer investigação, dissertações, teses e relatórios. Lisboa: Pactor. 
             | 
                
            
                
 |