|
Research Seminar and Communication Project
Scholar Year: 2019/2020 - 1S
Code: |
CS30025 |
|
Acronym: |
SIPC |
Scientific Fields: |
Ciências Sociais, Ciências da Comunicação |
Courses
Acronym |
N. of students |
Study Plan |
Curricular year |
ECTS |
Contact hours |
Total Time |
CS |
30 |
Study Plan |
3º |
6,0 |
72 |
162,0 |
Teaching language
Portuguese
Intended learning outcomes (Knowledges, skills and competencies to be developed by the students)
IN UPDATE
Contents
Software
Mendeley
Assement and Attendance registers
Description |
Type |
Tempo (horas) |
End Date |
Attendance (estimated) |
Classes |
0 |
|
|
Total: |
0 |
Bibliography
Bibliografia complementar a ser fornecida em sede de sessão presencial.
Albarello, L., Digneffe, F., Hiernaux, J.-P., Maroy, C., Ruquoy, D., & Saint-Georges, P. de. (1997). Práticas e métodos de investigação em Ciências Sociais. Lisboa: Gradiva.
Amado, J. (2014). Manual de investigação qualitativa em Educação. Coimbra: Imprensa da Universidade de Coimbra. Retrieved from https://digitalis.uc.pt/pt-pt/livro/manual_de_investigação_qualitativa_em_educação
Bell, J. (1997). Como realizar um projecto de investigação. Gradiva.
Coutinho, C. P. (2011). Metodologia de investigação em Ciências Sociais e Humanas: teoria e prática. Porto: Almedina.
Hennessy, B. (2002). Writing an essay: simple techniques to transform your corsework and examinations. Oxford: How to Book.
Manguel, A. (2020). Ler imagens: Em que pensamos quando olhamos para arte. Lisboa: Ed. 70.
Morris, D. (2020). Poses: Linguagem corporal na arte. Lisboa: Bizâncio.
Pádua, E. (2000). Metodologias da pesquisa: abordagem teórico-prática (6th ed.). Campinas S.P. (Brasil): Papirus Editora.
Schwabish, J. (2017). Better presentations: a Guide for scholars, researchers and wonks. New York: Columbia University Press.
Sousa, M. J., & Baptista, C. S. (2011). Como fazer investigação, dissertações, teses e relatórios. Lisboa: Pactor.
|
|